Hoe AI de verkoop van e-commerce verbetert door productafbeeldingen te analyseren op relevantie voor het publiek

In de e-commercewereld zijn digitale afbeeldingen alles. Een nieuw platform maakt gebruik van kunstmatige intelligentie (AI) om merken de mogelijkheid te geven om visuele inhoud “door de ogen” van hun doelgroepen in realtime te evalueren.

Vizit, een leverancier van beeldanalysesoftware voor wereldwijde merken en retailers, gebruikt de organische interacties die miljoenen consumenten hebben met online commerciële beelden om nieuwe AI-aangedreven modellen van hun visuele voorkeuren te genereren, genaamd Vizit Audience Lenses. Het doel is ervoor te zorgen dat de afbeeldingen die een merk gebruikt om zijn producten online weer te geven, effectief de aandacht van het gewenste publiek trekken en verkoopconversies op gang brengen.

Vizit is de laatste nieuwkomer in de overvolle digitale schapruimte, die verwijst naar waar producten zichtbaar worden gemaakt en beschikbaar zijn voor online aankoop. Dit omvat de eigen productpagina’s van een merk, evenals derde partijen, socialemediakanalen, banner- en mobiele advertenties en Google.

Het digitale schap wordt beschouwd als een van de meest kritieke elementen van e-commerce, en aangezien merken kosten willen besparen, kunnen ze met geavanceerde voorspellende AI-beeldanalyse snel beoordelen hoe een afbeelding zal presteren op verschillende kanalen en de verwachtingen van de klant beter begrijpen.

Vizit heeft vandaag een serie A-ronde van $ 10 miljoen aangekondigd, geleid door Infinity Ventures en Brand Foundry Ventures, om zijn Visual Brand Performance Platform te laten groeien. De ronde voegde ook nieuwe investeerders toe eGateway Capital en verschillende CPG-, retail- en technologiemanagers, met deelname van bestaande investeerders, waaronder Lakefront Partners en Lubar and Co., aldus het bedrijf.

Hoe de voorspellende beeldanalyse van Vizit werkt
Vizit-oprichter en CEO Jehan Hamedi vertelde VentureBeat dat 99% van de merkmarketeers en e-commerceleiders waarschijnlijk niet weten dat ze een probleem hebben met hun digitale afbeeldingen.

“En velen van hen laten daardoor mogelijk miljoenen dollars op tafel liggen”, voegde Hamedi eraan toe. “Stel je een wereld voor vóór Google; bedrijven wisten niet wat hun zoekrangschikking was of hoe belangrijk de zoekrangstatistiek was voor hun digitale succes totdat deze beschikbaar kwam. Toen ontstond er van de ene op de andere dag een geheel nieuwe economie om die statistieken te rapporteren en te optimaliseren.

Dit is het idee achter Vizit-scores, die worden gegenereerd zodra gebruikers afbeeldingen uploaden naar het Vizit-platform, zei Hamedi. De software analyseert die beelden automatisch met behulp van AI-modellen, AI Audience Lenses genaamd, die ze bekijken en beoordelen voor het beoogde publiek.

De bedrijfseigen scores worden in realtime gegenereerd met geautomatiseerde en voorspellende beeldanalyse via een webgebaseerde interface. De scores zijn ontworpen om te onthullen welke bevolkingsgroepen het beeld aanspreekt, wat hun voorkeur drijft en waar de aandacht wordt getrokken, zei hij.

Bijvoorbeeld: “Stel je voor dat je een merkmarketeer, e-commerceleider of ontwerper bent bij L’Oréal en je wilt weten of je productafbeeldingen en -ontwerpen succesvol zullen zijn bij het aantrekken en converteren van een bepaald publiek”, zoals vrouwelijke millennial consumenten, zei Hamedi. “Misschien wilt u ook weten wat de visuele trends in uw categorie zijn en wat uw concurrenten doen dat resoneert met uw doelgroep.”

Het Vizit-platform wil dit mogelijk maken, zei hij.

“Klanten gebruiken de AI-beeldanalyse van Vizit om de kwaliteit van hun bestaande beelden te beoordelen om hun beelden aan te passen en te verbeteren, en om de beelden te selecteren die het hoogste prestatiepotentieel hebben bij hun doelgroep voor nieuwe initiatieven op het gebied van e-commerce, marketing en productontwikkeling”, aldus Hamedi. .

Het doel is om voorspellende inzichten te bieden over hoe consumenten op inhoud zullen reageren, hoe de inhoudprestaties van merken zich verhouden tot die van hun concurrenten, en welke ontwerpelementen de aandacht van een doelgroep zullen trekken, producten laten opvallen op het digitale schap en categoriedominantie stimuleren. niveaus van e-commerce conversie.

Merken vinden succes met het AI-platform van Vizit
“Vóór Vizit had Mars nooit een manier om de beeldtaal en ontwerpelementen te bepalen die bijdragen aan conversie”, zegt Roman Vorobiev, global director of design and artwork management bij Mars Inc., in een verklaring

niet. “Vizit geeft ons een ankerpunt om te meten hoe relevant en effectief onze afbeeldingen zijn voor ons publiek, en we hebben bewezen dat hogere Vizit-scores op onze inhoud leiden tot 30% meer verkochte eenheden bij grote retailers.”

Mars rapporteert nu over zijn Vizit-scores in bijna een dozijn landen, zei Vorobiev.

Vizit heeft zakelijke klanten in 10 landen in verschillende sectoren, waaronder een aantal van de top 10 van grootste voedingsmiddelen- en drankenbedrijven, de grootste motorfabrikant en het grootste cosmetica- en schoonheidsbedrijf ter wereld, aldus het bedrijf.

“Elke branche die je kunt bedenken, hangt af van succesvolle visuele communicatie en visuele merkopbouw”, zegt Brian Spaly, algemeen partner bij Brand Foundry Ventures en oprichter van Bonobos en Trunk Club, in een verklaring. “Vizit heeft voorgoed de manier veranderd waarop producten worden verhandeld, marktonderzoek wordt uitgevoerd, campagnes worden gemaakt, nieuwe producten worden bedacht en merken worden gebouwd.”

Hamedi zei dat Vizit met de serie A-financiering zal blijven investeren in het uitbreiden van de mogelijkheden van het platform om zijn Fortune 100-klanten te bedienen en de internationale aanwezigheid van Vizit te laten groeien.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *